Internetowe Konto Pacjenta i e-recepty

Od 1 stycznia 2020 r. wszystkie recepty są wystawiane elektronicznie (e-recepty). Jednocześnie została uruchomiona usługa Internetowego Konta Pacjenta, które pozwala na dostęp do wystawionych recept bez przychodzenia do przychodni.
Internetowego Konta Pacjenta nie trzeba zakładać (nie ma potrzeby składania wniosków czy wypełniania formularzy rejestracyjnych), ponieważ ono już istnieje. Wystarczy się na nie zalogować!


Profil Zaufany

Do zalogowania potrzebny jest Profil Zaufany (dawniej ePUAP). Jest to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzić swoją tożsamość, załatwiając różne sprawy online (np. logując się na swoje IKP).
Więcej informacji oraz możliwość utworzenia Profilu Zaufanego znajdziesz pod adresem:
pz.gov.pl
Zakładając Profil Zaufany, trzeba potwierdzić swoją tożsamość w urzędzie lub skorzystać z możliwości zrobienia tego online za pośrednictwem banku, który tożsamość potwierdził już przy zakładaniu konta bankowego. Wśród dostępnych banków są m.in. PKO, Bank Pekao, mBank, Santander, Alior Bank, Millenium, Inteligo.


Internetowe Konto Pacjenta

Twoje Internetowe Konto Pacjenta dostępne jest pod adresem:
pacjent.gov.pl
Znajdziesz tam m.in. informacje o wystawionych dla ciebie receptach, a także o receptach twoich dzieci.


Kod odbioru recepty na SMS/e-mail

Po zalogowaniu, w zakładce "Uprawnienia" istnieje możliwość podania swojego numeru telefonu bądź adresu e-mail (przycisk "Edytuj swoje dane"). Można też zaznaczyć opcję wysyłania powiadomień o własnych receptach i/lub receptach swoich dzieci — wówczas kod odbioru e-recepty, który jest potrzebny do zrealizowania jej w dowolnej aptece, otrzymasz SMS-em lub e-mailem.